måndag 4 januari 2010

Tova i tvättmaskinen är enkelt


Gamla ylleplagg liggande? Eller på väg att bli slängda? Låt bli, kör dem varmt i tvättmaskinen istället. Har gjort det med ett ofärdigt bakstycke till en tröja, en gammal halsduk och en röd julklänning jag inte velat använda sedan jag bar den när jag väntade min äldsta dotter - för fjorton år sedan! Och jag slänger ju ingenting ...
Nåväl, klänningen har blivit liggande, ända fram till strax före jul då jag slängde den in tvättmaskinen. Ut kom ett jättefint, hallonrött tygstycke, bara att använda. Det blev både pulsvärmare med en bit spets och en hjärtformad brosch (tillsammans med en bit av det gamla bakstycket). Lite spets ur farmors gömmor, en knapp ur densamma (farmor slängde aldrig något, inte ens snörstumpar, undrar just vem man brås på, haha), en virkad stump och så en säkerhetsnål på baksidan. Busenkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar