onsdag 27 januari 2010

Det bidde byxor


Ja, tillslut blev det byxor av det fina linnetyget från Broarne. Sydde dem pösiga, och drog ihop dem nedtill, med en liten kant så de fick lite mameluck-känsla. Egentligen är de inte riktigt, riktigt färdiga - för jag lurar på om jag inte skulle ta och brodera korstygn längs rynkkanten. Men jag lägger upp dem ändå, eftersom jag inte bestämt mig till 100 än.
Och när jag ändå höll på, blev det en kjol också, med en liten volangkant nedtill. Såg en liknande i fina affären på Högfjällshotellet i Sälen i julas. Deras hade förstås fint märke, men jag är nöjd med min ändå.
Jag älskar att det är vinter och snö ute, men samtidigt längtar jag till våren, tills jag kan måla väggarna vita i sommarrummet. Ja, utom serietidningsväggen, den ska vara kvar. Och jag vill fixa klädställningar att hänga galgar på - är så sugen på att öppna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar