onsdag 6 januari 2010

Gör om och gör rätt




Jag ärvde en klänning av min svägerska. Den var aningen trång, och lite för vit. Men jag slängde den i ett tebad och kom på att jag kunde ha den som underklänning. Och nu använder jag den massor. Till exempel under mitt blommiga impulsköp i somras (som var ett lyckokast - använder den massor!)
Men underklänningen är beigeaktig och funkar inget vidare under grått och svart tycker jag. Så när jag var på Åhaga i höstas när de anordnade sy- och garnmässa hittade jag ett billigt trikåtyg. Sydde en liknande historia som jag inte blev nöjd med, och den blev liggande i garderoben. Idag plockade jag fram den igen och började om - mycket vanligt förekommande hos mig! Snacka om att göra om och göra rätt (ibland kan det ta flera omgångar...)
Nu ska det bli spännande och se vad jag kan använda nya klänningen till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar