tisdag 13 april 2010

Provrum!



Whopeee! Jag har ett provrum! Gick ett bra tag och funderade på hur man skulle lösa det där om det kom en kund och om en kund kom som ville prova något. Då måste man ju ha ett provrum. Men hur? En enkel halvmåneformad kirschstång (finns på loftet) med någon form av draperi? Mmm, skulle funka, men hur kul är det? Nästa idé: En gammaldags vikskärm, ja! Men... då inställer sig frågan - hur fixa den? För att köpa en är inget alternativ, det funkar liksom inte alls med Sommarrummets idé, om att ta tillvara på gamla saker. Nej, här måste snickras och fixas. Okej... Det hade jag ju kunnat göra, om jag inte råkat gå upp på loftet för att kika efter en gammal dörr att ha som uppläggningsbord på några bockar. För där fanns ju flera dörrar! Och en jättefin, lagom skabbig grön historia. Hjärnan satte igång på högvarv och lösningen på provrumsproblemet löste sig direkt!
Ännu bättre blev det när snälle maken inte bara hjälpte till att kånka ner den blytunga saken utan också fort och lätt satte upp den med hjälp av några konsoller och en gammal rullgardin som förlorat sin gardin. Allt som krävs nu är ett draperi - och det ska jag nog hitta något snart (har en, två, tre kartonger gardiner - på loftet!)
Och så blev det förstås lite bak i helgen. Surdegen behövde göras åt. Den här gången fanns en burk överbliven couscous i kylskåpet - det gick jättebra att stoppa i det också! Undrar just vad man inte kan stoppa i bröd...

1 kommentar:

  1. Så fint det blir! Var ligger detta paradis? Är ju ganska ny tittare på på bloggen, så jag har inte hela historien.

    SvaraRadera