söndag 4 april 2010

Det händer grejer


Nu börjar jag tro att Sommarrummets second hand ska bli verklighet! Har målat första lagret vitt idag - efter att snälle maken hjälpte till att rensa ut överflödiga pingisbord och sängar. En säng får vara kvar - den kan man använda att lägga tröjor på tänker jag. De jättelika bruna skinnfåtöljerna också, det är i det närmaste omöjligt att få ut dem - hur sjutton fick vi in dem, undrar jag.
Förhoppningsvis hinner jag måla lager nummer två i morgon, fast då har vi planerat att överraska stora tjejen med att plocka ner hennes säng från väggen. När hon var 10 var det en höjdare att få klättra upp till sin säng - som tonåring är det inte lika roligt längre. Nu vill hon hellre ha en 1,20-säng på golvet. Maken tycker att det var alldeles nyss han satte upp sängen, och tycker väl inte det är jättekul att göra arbetet baklänges igen. Men, snäll som han är har han lovat att fixa! Sen ska vi tjejer fixa med ny tapet - hon pratar om vit botten och tjockare svarta ränder med små blad på. Kan nog bli kul!
Fick jag bestämma helt själv skulle jag förstås ägna all tid åt mitt sommarrum - men å andra sidan har jag sagt till mig själv att inte ha så bråttom. Det blir färdigt när det blir färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar