lördag 10 april 2010

Det drar ihop sig




Väggarna är målade. Galghängningen uppsatt. Det blev inte gammaldags träställningar som jag tänkt mig. Min granne, Matilda C, hade en mycket bättre och framför allt smidigare idé. 100 kronor typ, nere på bygghandeln, så hade jag både kedja och krokar. Några hål, lite skruvande - färg på bruna gardinstänger jag fått av svärmor en gång för länge sedan, så vips!

Idag har jag också plockat ner den sista av de två fyrtiotalssängar som bebott sommarrummet de senaste, vadå, 10-12 åren. Nej, nej, jag har inte slängt dem! De finns kvar - och jag ska se om jag inte kan sälja dem. Förutom lite skav här och var, vilket man kanske får räkna med när man fyllt 70 är de fina.

Det blir inte mycket tid över för eget pyssel nu - sommarrummet tar all ledig tid. Det är så kul att vara därute och fixa och dona. Det känns som om jag leker! Men jag häromvecken fixade jag ett par byxor som jag lagt i tyglådan. Lite resår, en bit spets, så blev de jättegulliga. För att väga upp gulligheten får man nog ta och använda Converse-dojorna till.
Och hur 17 fixar man så att bilderna hamnar där man vill - allihop verkar hamna i toppen och så hade jag inte alls tänkt mig! Mutter, mutter.
Nä, nu väntar "cookiebrownies" och glass - kladdkaka med cookiesmet, ett recept ur senaste Lantliv som verkar helt vansinnigt gott. Men det är ju lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar