söndag 16 maj 2010

Utförsäljningsfynd


Klart man ska ha en skyltdocka! Grannen tittade förbi häromdagen och tipsade om en konkursutförsäljning. Det var anrika Cykelaffären i Ambjörnarp vars saga nu är all. Grannen upptäckte en skyltdocka i ett hörn. "Jag tänkte att det är bäst att jag tipsar", sa hon, och jag fick väl fart. Skrämde upp gubben också, så åkte vi. Folkstormen hade redan varit och skyltdockan hade de missat. Hon fick förstås hänga med hem. Lite ankommen, näsan har nog varit i kontakt med någon värmekälla och sminkningen är lite skrapig på vänsterkinden, och inget hår har hon, men hon är perfekt! Raskt på med en tunika och pappas gamla kläm 35 så blev hon hur läcker som helst!
Frågan är bara hur hon ska få plats. Det börjar bli trångt i mitt sommarrum, galgarna har tagit slut och 13 personer har anmält sig till invigningen nu på fredag. Klar är jag inte, nu börjar jag få panik. Måste ju fixa med skylt, och se till att det finns blommor utanför så att det ser trevligt ut... Hjälp!
Samtidigt har jag fått min första beställning på ett par byxor, måste få fram tyg och börja sy. Nu blir det körigt värre. Och tur är väl det. Hellre lite för mycket att göra än för lite!
Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar