lördag 1 maj 2010

Det är bara att ...



Jag är en sån där överoptimistisk typ som aldrig ser några svårigheter. Alla projekt jag inleder brukar börja med att jag tänker "det är ju bara att... ". Och jag tror verkligen på mig själv. Att det bara är att ... Som med sommarrummet. Bara att hänga upp klädhängare, bara att ... Fast jag tvingas ju att erkänna att det inte är bara att... Helt plötsligt är det en massa saker som måste fixas: prislappar, en skylt som talar om vad som gäller, för att inte tala om hur det ser ut utanför sommarrummet, den skruttiga blåa dörren som måste skrapas och få ny färg, rabatten som - vadå rabatt? Och man måste ha en skylt på dörren (tur att jag hittade en skiva på loftet som om jag sågar isär den kan bli två - en till dörren och en utanför grindhålet!

Och så kommer det där livet emellan också. Med döttrar som ska firas, och följas med på gymnastiktävlingar, och så ska man sköta sitt jobb, ta hand om gamla farmor, ja, ni vet - alla såna där grejer som man har en tendens att förtränga att de också ska göras :-)
Men det där med bara - och snart kan jag öppna. Ja, ja, optimistisk ska man ju vara, så jag tror att jag snart ska kunna öppna (åtminstone ska det snart bli en "sneak-preview", jag lovar).

1 kommentar:

  1. Kul & hitta din blogg...
    Vet precis hur du har de...Är själv på G & öppna butik. Men 1a spiken sätts inte förrän på Måndag.
    Vill åxå bygga billigt & återanvända sådant som man ändå har liggande.
    Lägger mig som följare Måste ju se hur de går för dig
    Ha en mysig kväll
    Kramis
    Sus

    SvaraRadera