söndag 20 december 2009

Det blir sällan som man tänkt sig


Knappt har jag bestämt mig för att sommarummet i ladan ska få bli second handaffär och planerat hur jag målar om och använder "skräpet" på loftet till inredning förrän lilltjejen kommer från skolan och berättar att hon blivit uttagen till klassens pingislag. Vips, säger det, så har vi hämtat hem pingisbordet från farfar - stuvat om dubbelsängen och de gamla skinnfåtöljerna. Sommarrummet = pingisrum!
Vad hände med drömmen om den mysiga second hand-butiken?
Jo, den hänger kvar, såklart! Nu när det är vinter och kallt, kan jag ändå inte vara där ute och fixa - så låt rummet vara pingis-rum några månader. Under tiden fortsätter jag fundera och planera :-)
Såg förresten en fräck tvättlineställning för utomhusbruk som maken ska få fixa till gräsplätten utanför sommarrummet i vår. Och får jag honom att göra ytterligare två stycken, kan man vända på dem och ha som klädställ med en stång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar