söndag 1 augusti 2010

Ännu en gardin...


De här gardinerna fick jag av min svärmor en gång för många år sedan. Vid något tillfälle sydde jag ihop dem, och fick så en duk som täckte ett ännu fulare bord. Jag har länge velat göra en klänning av dem och nu: tada! Skyltdockan Vera har fått ny outfit! Ja, hon heter Vera, skyltdockan. Tycker att det är ett mycket passande namn: Vackra Vera. Är det förresten någon som har en aning om hur man får bort spritpenna från, ja, vad tusan är det för material i Vera egentligen? Plast? Celluloid? På utförsäljningen där jag mötte henne hade de prismärkt henne på halsen - och vem tusan vill ha "750:-" intatuerat just där?
Åter till klänningen, visst är den väl festlig? Storleken är nog omkring 38-40, tror jag och den är förstås till salu: 200 kronor. Skicka ett mejl till sommarrummet@hotmail.com om du är intresserad!
Ha det så gott!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Efter flera försök var det äntligen någon hemma hos er. Din trevliga man guidade oss runt i både affär och hus. Oj, oj vad fint ni bor.
    Massor av inspiration för en pysslare som jag.
    Vore kul att ses, vi kanske kan pyssla ihop en dag.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Borde funka att försöka litet försiktigt med aceton. Kram, Helena Hasselfeldt (fd Berglund)

    SvaraRadera